عنوان پروژه :      هتل پاسارگاد فرشته

مشاور                مهندسین مشاور اندیشه خاک سازه

پیمانکار :            شرکت ایستافر

سطح اشغال :       3900متر مربع

تعداد طبقات :       58طبقه


  منطقه فرشته تهران، میزبان ساخت یکی از لوکس ترین و زیبا ترین هتل های جهان با 58 طبقه، 81 سوئیت، 400 اتاق کلا به وسعت 160 هزار متر مربع می باشد. ساختمان این پروژه لوکس با ارتفاع 230 متر ، 9 طبقه پارکینگ، 7 طبقه مرکز خرید و فروشگاه های صنایع دستی و سالن های کنفرانس، 3 طبقه تاسیسات، 4 طبقه مراکز تفریحی و رستوران، 1 طبقه لابی مجلل و 34 طبقه هتل را در خود جای می دهد.
این پروژه به نام هتل پاسارگاد فرشته نام گذاری شده و طرح  اولیه این پروژه منحصر به فرد توسط معمار مشهور، زاها حدید ، تهیه گردیده و طراحی آن مبتنی بر رعایت کلیه استانداردهای معتبر ملی و بین المللی می باشد.


  ساخت این هتل 400 میلیارد تومانی از سال 1394 شروع شده و تخمین زده می شود تا کمتر از چهار سال دیگر آماده بهره برداری شود. این پروژه در حال حاضر گودبرداری عظیم خود تا عمق 72 متری را پشت سر گذاشته و فونداسیون آن  هم اکنون در حال بتن ریزی می باشد. شرکت تسکو مفتخر است قالب های دیوارهای یکطرفه پیرامونی ( حائل ) ، دیوارهای دوطرفه مرکزی و ستون های این پروژه عظیم را تامین نماید.

هتل فرشته

جهت اجرای ستون با مقاطع دایره، قالب های خاصی با توجه به اندازه و قطر و ارتفاع ستون توسط شرکت تسکو طراحی و ساخته شده است. این ستون ها از دو سگمنت 180 درجه تشکیل شده است و سگمنت های فوق توسط کلمپس فولادی نشکن به یکدیگر متصل می گردند. این کلمپس ها بسیار مقاوم بوده و توسط ضربه چکش در محل خود قرار می گیرند.

هتل فرشته

هتل فرشته

هتل فرشته

جهت اجرای دیوار های حائل و میانی قالب های یکطرفه و دوطرفه شرکت اولمای اسپانیا با نمایندگی تسکو در ایران مد نظر قرار گرفت. جهت اجرای دیوار های یکطرفه از فرمت دیوار های ENKOFORM با مقاومت 90kN/m² استفاده می گردد که این قالب ها یکی از مقاوم ترین قالب های دیوارهای یکطرفه در سطح بین المللی می باشد.
جهت اجرای دیوارهای میانی از قالب های ORMA ساخت کمپانی اولما استفاده می گردد که فینیشینگ بسیار با کیفیتی دارد. با توجه به اینکه در این پروژه بتن اکسپوز در نظر گرفته شده است ، فینیشینگ کلیه قالب ها امری بسیار مهم می باشد.

هتل فرشته

هتل فرشته

هتل فرشته

و در آخر هم عکس هایی از طراحی بی نظیر خانم زاها حدید :

هتل فرشته

هتل فرشته

هتل فرشته

هتل فرشته

به امید دیدن پروژه های بیشتری همچون هتل فرشته در کشور عزیزمان

منابع :                             http://www.tesko.ir  ,  http://fa.arcrealestate.ir